divendres, 22 de maig del 2015

Aprenents d'escriptors: continuar històries (1r ESO B)

L’hora en punt
La mort es presentà quan no se l’esperava, i ell li digué que no li havia donat hora.

És que l’hora la dono jo —va respondre-li la mort.

No sempre, no sempre… —replicà ell— Ara, per exemple, tinc l’agenda plena i a vós no us ve d’un dia. Però a mi sí. Telefoneu-me dimarts que ve, a quarts de cinc, i quedarem per una data.

És irregular, no puc fer-ho. Va contra els reglaments —digué la gran senyora.

Apa, bah! —es defensà ell, tot empenyent-la suaument cap a la porta—. Amb la feinada que teniu no em direu pas que depeneu d’un difunt puntual. En canvi, jo tinc compromisos inajornables.

I la mort se’n va anar amb la calavera entre les cames, sense saber-se’n avenir. No li havia passat mai.


                                                                  Pere Calders

2 comentaris:

  1. Al cap d'una setmana es tornà a presentar, aquella vegada la mort li digué.

    -Ara sí, senyoret- va dir somrient

    -Sempre portes sobre la malastrugança, coi!- rondinà -Què la meva àvia m'ha preparat els macarrons, i si no m'els menjo jo
    els hi tindrà que donar al gat, i li repeteixen.

    -Ja estic cansada, vostè no em pot obligar, ja que les ordres les dono jo- diguè calmada la mort

    -Mira que s'ha de ser tossuda- exclamà - vostè em treu els valiosos minuts de planejar el meu LLARG futur i jo li trec els minuts de
    trobar-se amb algun infeliç.

    -No és així jo ja m'estic trobant amb un infeliç- diguè amb un somriure pervers.

    -Li repeteixo per segon cop. Dimarts que ve a quarts de cinc vostè em truca i quedem, és part del tracte.

    -Dimarts no estic disponible, saps. En aquest món la ''gent'' tambè està ocupada.- contestà la mort

    -Si no et va bé podriem xerrar dijous a dos quarts de nou.

    -Dijous... El dia de Júpiter... D'acord però sense excuses

    -No,no

    La mort va esfumar-se amb una única i simple cosa pendent.

    Joel Schneider

    ResponElimina
  2. Joel, no calia fer-ho a comentaris. El recolliré imprès el dia del control.
    Gràcies

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.