dilluns, 7 de novembre del 2011

Breu: El nostre color



Aquesta és la qüestió: el color! Sempre em trien a mi, sempre juguen amb mi, sempre se'm enduen al parc... Jo sóc l'única, la gran i inconfusible pilota groga. Tinc la gran sort que ressalto davant de les altres, i per això, sempre m'agafen per jugar. Però això cansa. A la llarga no m'acaba d'agradar, per tant, la comunitat de la caixa de pilotes va decidir que allò no podia ser, l'explotació d'una mateixa pilota, periòdicament, havia d'acabar. Havíem de ser totes grogues! Així ressaltaríem totes alhora.
Vam decidir que, per ser grogues, ens havíem de pintar amb alguna cosa groga. Ens vam començar a tirar ous per sobre, creiem que el rovell ens pintaria però no ho va fer perquè un dia que plovia la pintura se'ns va escórrer. Vam provar una altra cosa: vam prendre molt el Sol, com que és groc, creiem que acabaríem com ell. Però no! En comptes d'això vam patir cremades tan fortes que un tros del nostre cos de plàstic es va desfer i vam quedar enganxifoses.
Un dia jo estava botant pel jardí i vaig veure dos pots de pintura que fèiem servir per pintar la tanca del jardí: un blau i un groc. Botant, botant vaig tirar el pot groc sobre la caixa de les pilotes. En menys d'un segon totes eren grogues.
Aquesta és la qüestió: el color! Sempre em trien a mi, sempre juguen amb mi, sempre se'm enduen al parc. La causa és que el meu color ressalta davant de les altres, ja que després de rebotar al pot de pintura groga vaig caure al pot de la blava, i ara sóc l'única i inconfusible pilota blava.

                                                       Quim Ferrer 1r B

36 comentaris:

  1. Hola sóc la Laia Pérez.

    M'ha agradat molt de fet és un text que m'ha fet reflexionar bastant.
    Et felicito Quim!!!

    ResponElimina
  2. Hola nois i noies de 1r d'ESO (com passen els anys).
    He fet algunes visites al vostre blog i m'agrada molt;em serveix per agafar idees pel que acabo de crear.
    Ja us diré el seu nom perquè algun dia em feu una visita.

    Maite

    ResponElimina
  3. Gràcies Laia per el comentari.

    Quim Ferrer Sagarra

    ResponElimina
  4. Hola sóc la Cecilia;
    A mi també m' ha agradat molt, està molt bé i es nota que l' has treballat !

    ResponElimina
  5. És un breu molt original.
    Molt bé Quim!

    Carles Ocaña

    ResponElimina
  6. Molt bé Quim! Es molt bó!Et felicito Quim! I una pregunta: Qui es Maite?? Es professora del Grèvol o algo així?? Gràcies!!

    Víctor Queralt Conde

    ResponElimina
  7. Quim, m'ha agradat molt el teu breu, està molt bé!!!

    Dúnia Ziny.

    ResponElimina
  8. És molt bona aquesta redacció ,
    a mi aquesta, imatge no hem va inspirar
    tant com a tu.M'agrada molt!!!!

    Carolina LLeida Asensio

    ResponElimina
  9. Quim m'agrada molt
    és molt original !!!
    M'encanta

    David Heras

    ResponElimina
  10. Quim aquest breu es molt bo !!!
    es molt original segur que t'ha costat molt fer-lo

    Alba Monferrer Blesa

    ResponElimina
  11. m'encanta.
    m'ha fet reflexionar molt.
    es nota que l'has treballat molt
    et felicito
    albert gómez

    ResponElimina
  12. Quim aquest text és un dels millors que he vist per no dir el millor...
    m'ha agradat molt i he rigut bastant!
    et felicitooo!!

    ResponElimina
  13. M'ha agradat moltissim el text Quim et felicito!
    Aishah Pena

    ResponElimina
  14. Està molt bé el text, m'agrada molt i és força divertit.Et felicito per tenir tanta imaginació!
    Carla Altadill

    ResponElimina
  15. Quants comentaris!!!!!

    Carles Ocaña

    ResponElimina
  16. Tens raó Carles.

    Quim Ferrer Sagarra

    ResponElimina
  17. calla, Quim , que t´estas tornant un cregut


    Victor C

    ResponElimina
  18. Quim, ets dels més famosos de l'escola, o sinó dels més famosos!!!!

    Miquel Escobar.

    ResponElimina
  19. Hola Quim la veritat és que el teu text
    està molt bé, m'ha agradat molt però ara
    com diu el Victor no et tornis un cregut
    tot i així enhorabona !!

    Emma B.

    ResponElimina
  20. Quim, trobo que el teu breu és força divertit!! Em sembla que és molt original, i per part meva, m'agradat molt! Comparteixo el que ha dit la Carla Altadill, trobo que tens molta imaginació, i en fi, que el text jo li donaria una
    nota de ... 9'9 periòdic!
    Et felicito pel teu esforç (i com diuen els professors) dedicació!

    ResponElimina
  21. Perdó! És de l'Anna Nicola!

    ResponElimina
  22. Quim m'ha agradat molt és molt xulo !
    Felicitats
    Mar Piedra

    ResponElimina
  23. Ostres Quim el breu està molt ben escrit i estructurat, sembla com poesia, jeje...
    Jo trobo que el final ha estat molt bé perquè la pilota groga experimenta el fet de ser ara groga!
    Et felicito està molt bé i es nota que l'has treballat.
    Victor: la Maite és una professora de primària que tots vam tenir.

    Mònica Fort

    ResponElimina
  24. Ho sentu, volia dir blava (ara blava)
    Mònica

    ResponElimina
  25. Quim es un breu molt ben escrit i molt ben plantejat, però mira't tots els comentaris el teu escrit ara es el més conegut de tots els que estan publicats!!! I de debo que t'ho mareixes.

    ALBA.MONFERRER.BLESA

    ResponElimina
  26. Hola Quim sóc el Yeray i crec que el text t'ha sortit molt bé, però que t'hagi sortit fabulós, no vol dir que et pugi la fama al cap...

    Adéu i segueix escrivint així!!!!!

    ResponElimina
  27. quim com ja t'he dit abanç m'agradat molt i m'ha fet reflexionar Molt!!!!
    quim, el teu futur és d'escriptor.
    Albert Gómez

    ResponElimina
  28. No li feu tant la pilota!!!
    (Tot i que està molt bé).


    Carles Ocaña

    ResponElimina
  29. Uiuiuiuiu, havera si batreu el rècord de comentaris, jo soc de 2n d'ESO, però de vegades em passejo pel blog de 1r i llegeixo escrit i comentaris.
    Bé volia dir que, jo no conec molt a en Quim, però pel que sembla, sembla què escrius bastant bé i, a mi m'ha semblat un molt bon escrit, ben estructurat, original....
    Bé s'hi en fas més ja els llegiré, hi havera si al final si que serà veritat que seràs escriptor ehehe jejje.
    Salutacions Xènia Alegre 2n d'ESO A

    ResponElimina
  30. Tinc altres interessos abans de ser escriptor però ho tindré en compte. També és possible que això hagi estat només un cop de sort...

    Quim Ferrer

    ResponElimina
  31. digues que si Quim



    Marc Diago

    ResponElimina
  32. Esta molt be Quim la historia

    ResponElimina
  33. Quanta raó tens Quim,aquesta societat injusta sempre es fixa amb el color.

    Júlia Filella
    1r d'ESO A

    ResponElimina
  34. M'encanta que els nostres antepassats de primer d'ESO, escriguessin així de bé, estic que aquesta història sera la millor d'aquest blog durant molts anys, però ja no, ara està aquí el nostre curs, la nova genració de primer d'ESO, té que fer un text millor, per què els humans som així, no som felicis sense superació, ens agrada batir records i millorar sempre, per què sabem que sempre podrem millorar.

    Albert López Pol

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.