dilluns, 27 d’octubre del 2014

La carta II

Barcelona, 7 d'octubre del 2014
                                                                      EDITORIAL GARBUIX
                                                                      C/.Grapadora,626, 9è 9è
                                                                      Apreciats senyors,

Em dirigeixo a vostès per dir-vos que ja fa uns quants anys que llegeixo llibres de la vostra editorial i en aquest temps m'he adonat que de vegades hi ha alguna que altra herrada d'ortografia i passa el mateix quan utilitzo els vostres llibres de text.
Em direu primmirat, però no parlo només de faltes d'accents o de lletres que no corresponen, parlo de la mala utilització de les normes de puntuació, i sobretot de la utilització de castellanismes, com per exemple mando enlloc de comandament. Fins i tot parlo de la utilització de paraules inexistents en la llengua catalana fent servir males adaptacions de paraules estrangeres i així tot la mala utilització de las conjugacions verbals en temps i forma.
Agrairia el fet d'esmenar aquestes herrades en les següents edicions, tant en els llibres de lectura com en els de text, i que feu tot el possible perquè en els vostres propers treballs o edicions, no hi hagi cap herrada.
Agraeixo per endavant la seva atenció i mentre espero la seva resposta.
Una salutació cordial
                                         Pol Benedicto Ballester
                                         Estudiant de 1er de ESO A de l'escola Grèvol.  

4 comentaris:

  1. La veritat, jo mai m'he trobat un llibre amb faltes.


    Karelys Zhen (1er d'ESO A)

    ResponElimina
  2. És veritat Pol a mi també m'ha passat alguna vegada però no s'hem hauria ocurrit fer aquesta carta , està molt bé


    Marc Àlvarez 1r ESO A

    ResponElimina
  3. Jo alguna vegada m'he trobat que de cop i volta diu una paraula amb castella.

    Laia Piqué 1eso A

    ResponElimina
  4. La veritat que jo mai m'he trobat cap falta d'ortografia...Ha sigut una molt bona idea, aquesta de fer una carta.

    Hilda Heras 1r ESO A.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.