dimarts, 2 de desembre del 2014

La casa del meu pare (1r ESO B)

Defensaré la casa del meu pare.
Contra els llops, 
contra la sequera, 
contra la usura, 
contra la justícia, 
defensaré la casa del meu pare. 
Perdré 
els bestiars, 
els camps, 
les pinedes; 
perdré 
els beneficis, 
les rendes, 
els interessos, 
però defensaré la casa del meu pare.
Em prendran les armes, 
i amb les mans defensaré 
la casa del meu pare; 
em tallaran les mans, 
i amb els braços defensaré 
la casa del meu pare; 
em deixaran 
sense braços, 
sense pits, 
i amb l’ ànima defensaré 
la casa del meu pare. 
Em moriré, 
es perdrà la meva ànima, 
es perdrà el meu llinatge, 
però la casa del meu pare 
restarà dempeus.

                                                (Gabriel Aresti, trad. de Josep Daurella) 

20 comentaris:

  1. Aramis Ilyasov 1Eso B

    Jo crec que aquesta poesia explica que aquest noi mas deixara que passi alguna cosa a la casa del seu pare encara que mori.

    ResponElimina
  2. Aquesta poesia parla sobre un noi. Aquest noi té un pare, que té una casa (que sembla que es de camp). La poesia ens vol dir, que aquest noi defensaria la casa del seu pare a tota costa, es gastaria els seus beneficis, els seus interessos... per protegir la casa del seu pare dels llops, sequeres... Inclús, per defensar la casa, hi perdre-hi la vida, però la defensara amb la seva ànima i la casa del meu pare mai es vindrà a baix.

    Sergi Lupón 1ESO B

    ResponElimina
  3. Penso que aquesta casa és d'un gran valor sentimental molt fort, perquè haurà passat de generació en generació i es el petit tresor de la família.

    Eduard Fabiàn 1er ESO B

    ResponElimina
  4. Jo crec,que aquesta poesia tracta sobre una persona que parla de sempre defensarà la casa del seu pare que la protegirà de tot i pot ser que perdi el bestia.Pot ser que perdi els camps,les pinedes,els beneficis,les rendes ,es a dir,que perdrà tot però ell seguirà defensant la casa del seu pare .També diu que tot i que perdi una mà ,un braç una cama ell sempre seguirà protegint la casa del seu pare ,diu que si ell algun dia es mor igualment la casa del seu pare seguirà protegida.
    Aixa Nadal Simón
    1r D'ESOB

    ResponElimina
  5. La poesia tracta sobre un noi que vol protegir la casa del seu pare. El noi està disposat a perdre de tot: els seus beneficis, el camp, els bestiars, els interessos etc... Tambè està disposat a perdre la vida, la seva ànima. Jo crec que el noi vol defendre a tota costa la casa del seu pare.

    Francesc Sànchez 1rESOB

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marina, m'he equivocat aquesta és la bona (sense faltes):
      La casa del seu pare fa referència a les arrels de la família, és una metàfora. El noi està disposat a perdre tot: els seus beneficis, el camp, els bestiars, els interessos etc... També està disposat a perdre la vida, la seva ànima. El noi vol que perduri per sempre la casa del seu pare.

      Francesc Sànchez 1rESOB

      Elimina
  6. Jo crec que el tema principal del poema es que passi el que passi sempre defensarà
    terrenys familiars, que sempre s'enfrontarà a tot perquè la ànima familiar segueixi en peu.

    Clàudia Sellarès 1ESO B

    ResponElimina
  7. Jo crec que la poesia de “la casa del meu pare” expressa un amor indiscutible al seu pare i la seva propietat, que pel que sembla, ha heretat.
    Martí Rebull 1er d'ESO B

    ResponElimina
  8. la poesia tracta sobre un noi que passi el que passi defensarà la casa del seu pare, encara que li tallin les mans, encara que el torturin, seguirà defensant la casa del seu pare.

    Ruth Ferrer 1rESOB

    ResponElimina
  9. Aquesta poesia es dirigeix a un nen que expressa l'amor que té per la casa del seu pare,diu que ho donaria tot per ella els bestiars, els camps, els beneficis, fins i tot la vida!... Mostra afecte i passió per la casa, preservaria la casa per sobre de tots els reptes! Expressa un sentiment de resistència i coratge ,per sobre de la casa del seu pare.
    Claudia Salla 1er d'ESO B

    ResponElimina
  10. Jo penso que aquest poema parla d'una persona que defensarà la seva causa encara que li costi grans sacrificis, aquest noi vol lluitar pel que creu que és important i no deixar de lluitar quan les coses es compliquen.
    Alex Balasch 1rB

    ResponElimina
  11. Jo crec que aquesta poesia tracta o explica l'amor d'un noi cap a la casa del seu pare fins al punt de que donaria la vida per ella i crec que és per els bons moments que a passat allà.I que si tu et proposes alguna cosa pot ser possible.

    Albert Soler 1rB

    ResponElimina
  12. Jo crec que aquesta poesia tracta d'un noi que faria tot el que tingues en mà per protegir,per defensar la casa del seu pare, perquè sembla que li té un gran valor.

    Chloe Colchero 1r B

    ResponElimina
  13. Jo crec que podria tractar de dues coses que fos un noi que faria tot per salva la casa del seu pare o també podria ser que la casa del seu pare fos com la terra i que la salvaria de la destrucció

    Ariadna Lacruz 1rB

    ResponElimina
  14. Jo créc que aquest que el noi vol defensar aquella casa perquè segurament tindrà molts records de quan era petit i no vol que la destrueixin per això.
    O que potser el seu pare s'ha mort i vol protegir la seva casa per recordar-lo.

    Daniel Gállego 1er ESO B

    ResponElimina
  15. Jo crec que la casa es molt important pel noi, potser perquè la casa és molt important i perquè han passat moltes coses maques allà, i que la protegiria amb la vida.

    Mireia Moya-Angeler 1r Eso B

    ResponElimina
  16. Després de llegir el poema varies vegades, he pensat que deu ser un record, una herència que ha anat passant de generació en generació, i que aquest personatge vol protegir per algun dels motius anteriors. (no te per que ser així)

    aquesta és la meva opinió sobre el poema.

    Mar gonzàlez 1ESO.B

    ResponElimina
  17. Jo crec que s'ha criat allà, a passat molts bons moments, i vol seguir passant-ho bé i seguir vivint nous bons moments en la seva casa.
    En definitiva que estima la seva casa i la conservarà al seu cor fins que pugui.
    Joel López 1ESO B

    ResponElimina
  18. El a que he posat és ha perdó.
    Joel López 1ESO B

    ResponElimina
  19. Molt bonic també aquest poema

    Joel schneider 1 Eso A

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.