dissabte, 25 d’abril del 2015

Guanyadors del concurs literari de Sant Jordi. POESIES

Benvolguts alumnes, la més sincera felicitació per la feina feta per Sant Jordi i l'enhorabona a tots els seleccionats. Estic molt orgullosa de tots vosaltres!

1r PREMI POESIA 1r A


(ml) Recuperar dades perdudes? DiR>SAR<Virus349J3ses SI?N0? Recuperant... ... ... ... ... (ml)

/DESCONFIGURAT/

E r r o r
E r r o r ( 2 )
<>
Atrapat, conte
Atrapat, ciutat
atrapat, il·lusió
....desconfigurat....
<>
?? E r r o r ( 3 ) !!
<>
Algú em configura?
Amb eina de Sant
només sigui estima
Per tirar endavant
<>
Actualització inminent...
~~E r r o r (4)~~
<>
Petit aval
que es tornarà
amb uns intere$$o$
P€R voler auxiliar
<>
E rro r (5)
<>
Entrar, la veritat
eixir, la mentida
fer fora, l'equivoc
acollir, la vida
<>
...............................................
<>
rsx/ E r r o r ( 404 ) /rsx
<>
Atrapat, rialla
Atrapat, esguard
Atrapat, cofre roent
....desconfigurat....

/...Últim Error.../



                                                                                           Joel Schneider. 1R ESO A


1r PREMI POESIA 1r B

La realitat

Escolto la ràdio,
so
violència, crits.

Miro la televisió,
imatges,
sang, fum, foscor.

Llegeixo un llibre,
paraules
esperança, futur.

Surto al carrer,
murmuris
silenci, solitud.

Vaig a classe,
il·lusió
confiança, solidaritat.

On trobaré la sortida?
Al final de la vida.

              Francesc Sánchez. 1 ESO B



2n PREMI POESIA 1r A


Les estacions de la vida

Arriba la desitjada primavera
tot es renova, tota la natura s'altera,
neixen els insectes, neixen les llavors
al camp tot és color, tot són flors

Em sento serè, visc tranquil
dormo i menjo a través d'un fil.
Una llum al final puc captar,
m'empenten, rebo un cop, em fan plorar.

Per fi arriba l'estimat estiu,
ja estic en ple procés maduratiu.
Fa poc he deixat el xumet,
i ja em sento tot un homenet.

Vaig a l'escola, treballo i em caso,
vaig de festa en festa però no em passo.
Tinc dos fillets i una bonica filla,
amb la meva dona formen una gran família.

Les fulles cauen, els ocells se'n van.
És tardor, compra castanyes o s'acabaran.
Els meus cabells emigren i estic cansat,
serà perquè tinc canes i estic jubilat.

Miro enrere i em sento molt orgullós,
he plantat un arbre, tinc tres fills i un gos.
Tots amb mi tenen molta paciència,
serà perquè esperen la meva herència.

Finalment, l'hivern es cola per les escletxes,
tot són encostipats, tot són metges.
Quina sensació, tenir fred a les mans i la cara,
tant de bo poguès sentir-ho ara.

Tot
fins que al final una llum torno a veure.
Però aquesta vegada tot és molt diferent:
només queda el record i un fort sentiment.



Marc Ferranti. 1 ESO A

2n PREMI POESIA 1r B

Fes-me ser
Fes-me ser,
l'ala que ens porta al paradís

Fes-me ser,
les gotes que renten la nostra pell

Fes-me ser,
les rodes que ens condueixen pel millor camí

Fes-me ser,
els rajos que fan brillar el teu cabell

Fes-me ser,
la mà que t'acompanya pel passadís

Fes-me ser
els glòbuls que fan funcionar el teu aparell.

Fes-me ser...



                  Chloe Colchero. 1 ESO B

ACCÈSSIT DE POESIA 1r A


Camins

Ens aixequem,
d'un llarg camí sortim.

Caminem,
un camí comencem.

Correm,
un camí seguim.

Observem,
un camí ens sorprèn.

Ensopeguem,
en un camí caiem.

Estimem,
un camí volem.

Pensem,
un camí deixem.

Ens aixequem,
d'un llarg camí sortim.

              Arnau Pérez. 1ESO A


ACCÈSSIT DE POESIA 1r B


Contra què?

Sempre serem tu i jo,
encara que el foc deixi de cremar
i la llum d'il·luminar.

Sempre serem tu i jo,
encara que el blanc derroti el negre,
i que el soroll formi el més gran dels silencis .

Sempre serem tu i jo,
sigui plorant o sigui rient ,
sigui sentint o sigui morint

Sempre serem tu i jo,
encara que alcem els ulls i trobem
que al cel no hi queden ocells.

Sempre serem tu i jo,
contra el més gran dels volcans
i el més alt dels contrincants.

Sempre serem tu i jo,
encara que el nostre futur sigui mes tràgic
que el fet que va condemnar el Titànic.

Sempre tu i jo,
encara que haguem de lluitar, plorar,
sentir, vèncer o fins i tot combatre contra
el fet que ens va unir.

Sempre serem tu i jo,
contra tot...



Clàudia Salla. 1 ESO B



4 comentaris:

  1. M'encanta les poesies que heu fet! Estan realment bé1

    Clara Laviós
    1er d'Eso A

    ResponElimina
  2. Molt bona feina! M'encanten!

    Francesc Sànchez

    ResponElimina
  3. Quin nivell a 1r d'ESO!!! amb ganes de veure més textos.

    Àlex Balasch

    ResponElimina
  4. Quins artistes tenim a 1r d'ESO!

    Ariadna Lacruz
    1r d'ESO B

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.