dimarts, 12 de juny del 2018

Jo (també) tinc un somni

Em pregunto per què, per què el món es així, per què hem fet que sigui així.
Em pregunto per què, per què jo he de ser pitjor per una cosa que no he triat ser.
Jo tinc un somni, un somni que no estem lluny d’aconseguir, però tampoc molt a prop.
Vull lluitar per a que pugui viure tranquil·la, sense anar sola per algun carreró a les 20:00 o a les 21:00 o a qualsevol hora i veure un home amb «mala pinta» i començar a caminar més ràpid o a córrer o a buscar més gent per pensar que em pot raptar o violar, sí, i pensareu que és una exageració, però moltes dones se senten així i jo tinc clar que si un home veu a una dona amb «mala pinta» això no és el primer que se li passa pel cap.

Jo tinc un somni.
El somni de no sentir a parlar mai més d’un home pegant, amenaçant o maltractant una dona.
Potser pensareu que soc una pesada amb aquest tema, però no m’ho puc callar, perquè sens dubte, jo no vull viure la resta de la meva vida atemorida pel que em pugui passar relacionat amb aquest tema.

I ja no es tracta només dels drets de les dones o de violència de gènere, sinó de l’educació.
L’educació és molt important en aquest tema perquè no podem educar una nena advertint-la que vagi amb cura a les discoteques, que pel carrer no contesti a ningú per si la rapten, que sempre vagi amb cura en conèixer un home i s’hi fixi amb el seu caràcter.... L'única forma d’abolir tot això és educant els nens a que això que veuen que passa, no pot passar, que no s’ha de fer.
I direu, però si això ja es fa! Però, ara jo us pregunto noies de la classe, veritat que algun cop en la vostra vida heu sentit alguna de les qüestions que he comentat? Sí oi?
Jo tinc un somni, el somni que a les meves futures filles, NO els hagi de dir això.

Jo tinc un somni.
El somni que si una dona o mare pateix violència de genere, pugui anar a denunciar sense que només la jutgin per coses de seny.
Si ell t’ha fet mal, clar, tu no et pots defensar perquè també es violència de gènere.
Va home, va!

Somio que algun dia puguem anar soles pel carrer
Somio que algun dia no es vegin més dones maltractades o violades als informatius i notícies varies.
Somio que algun dia es vegin nens educats de diferent manera.
Somio que algun dia no hi hagi ningú escrivint el que escric jo ara mateix
I sobretot, somio que passi d’aquí a poc temps.

Ariadna Tomàs 
1r d'ESO



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.