dilluns, 12 de novembre del 2012

La síl·laba

Per veure i descarregar-vos la presentació cliqueu AQUÍ

ACTIVITATS


1) Separa els mots següents en síl·labes. Fes una taula segons el nombre de síl·labes i una altra segons la posició de la síl·laba tònica (agudes, planes i esdrúixoles)
Ordinador, món, animal, historiador, carro, classe, material, diccionari,          careta, tros, llibreta, prestatgeria, utilitat, ortografia, venen, habitatge, coixinet, escriptor, literari, punt, gota, abecedari, estoig, general, amor


2) Fes la separació sil·làbica i encercla la tònica:
tenia, tothom, nosaltres, massís, viatjarem, festeig, ullal, col·laborador, canya, goril·la, futbol, analfabet, miro, fantàstic, catalana, muntanyes, calculadora, papiroflèxia, anàfora, senyal, paella, butxaca, mos


3) Canvia el significat d'aquests mots modificant-ne només la posició de la síl·laba tònica. Adapta'n la ortografia quan calgui
Ex: atura't------ aturat
número, cordo, màquina, comprèn, capellà, anima'ls, angles, fàbrica, col·locat, oliva, més, òpera, avís, vénen


3 comentaris:

  1. Bon dia,Marina he entrat a els exercicis de les síl·labes i em posa que ho tinc que descargar , estic clicant moltes vegades i no s'hem obre , em posa el següent : ERROR.
    Espero que amb contestis i em diguis alguna forma per fer els exercicis.
    Moltes Gràcies
    Nathan Amelibia Oliveira
    1r ESO B

    ResponElimina
  2. A mi em passa el mateix, de moment no em deixa.

    Guillem Corominas

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per avisar-me, nois.
      Ja he publicat els deures al bloc
      Fins dijous
      Marina

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.