dijous, 14 de maig del 2015

Què és un pangrama?

Un PANGRAMA és una oració o sintagma amb sentit que té totes les lletres de l'alfabet. Com més curt sigui més valor tindrà, ja que ens haurà resultat més difícil elaborar-lo.
L'alfabet amb català té 26 lletres (sense contar les modificades ç, l·l,ll) i el pangrama més curt en llengua catalana, fins a dia d'avui, en té 33
És el següent:
                 Zel de grum:quetxup, whisky, cafè, bon vi; ja!
                
També n'hi un altre d'interessant que diu així:
                "Jove xef, porti whisky amb quinze glaçons d'hidrogen, coi!" 


Podem fer pangrames amb totes les llengües. Per saber-ne més podeu clicar AQUÍ

I quin és el vostre pangrama? Podeu enviar-lo a COMENTARIS

40 comentaris:

  1. Marina però la nostre oració o sintagma hem de penjar a comentaris d'aquesta entrada?

    Clara L
    1er d'Eso A

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Clara, pengeu-ho aquí abans de dilluns i especifiqueu el número de lletres, siusplau
      Gràcies

      Elimina
  2. El meu pangrama té un aire poètic.
    A veure si endevineu el seu sentit (en té un):

    El malson d'un bon foc: xarrupar i glopejar whisky que va cap al zènit. (Té 55 lletres)

    Joel Schneider 1 ESo A

    ResponElimina
  3. El meu pangrama diu així:

    Un ximpanzé juganer vol comprar: Quatre baldufes, whisky... (Té 47 lletres)

    Arnau Pérez 1r ESO A

    ResponElimina
  4. El meu pangrama és aquest:

    Marxo ja de viatge amb en López i crec que falta whisky.

    Alex Balasch 1r ESO

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'he descuidat de dir que té 44 lletres
      Alex Balasch 1r ESO

      Elimina
  5. El meu pangrama és aquest:

    ``La Maria xyulaba:En Joaquim vol whisky per cada nen fastigós del zoo´´ (Té 56 lletres)
    Paul Tixier
    1r ESO A

    ResponElimina
  6. 'Al zoo he pres: iogurt de kiwi amb una copa de whisky amb quetxup verd i fanta tronja' (Té 67 lletres)

    MªMar Sanchez 1 ESO A

    ResponElimina
  7. La meva frase és:
    Quan arribo, menjo pizza, vaig al water, em relax-ho m'il·lumino i penso fent llençar la lluna a Yucatán com al bàsket.
    (té 99 lletres)

    Paula Díaz
    1ºA

    ResponElimina
  8. Hola Marina , el meu pangrama diu així :
    'El gat Bony es a Quebec i menja kiwi per deixar de fumar com quan havia estat al zoo' ( Té 66 lletres).

    Aixa Nadal Simón
    1r Eso B

    ResponElimina
  9. Aquest és el meu pangrama:
    El meu somni és pujar al Kilimanjaro, tenir una pizzeria a Washington i volar de Bcn a Yucatan. Què falta xato?

    Clàudia Olmos
    1r ESO A

    ResponElimina
  10. Aquest és el meu pangrama:
    Un whisky per favor. Que? Xutem la bola al zoo. Com juga! ( Té 42 lletres).

    Marcel Peña
    1er ESO A

    ResponElimina
  11. Aquest és el meu pangrama:

    Que no posar en cas de fer onze pastissos gegants:
    quetxup
    whisky
    tabac
    salsitxes
    objectes
    contaminació
    vaixells

    (95 lletres)

    Karelys Zhen Zhou 1r ESO A

    ResponElimina
  12. Aquest és el meu pantagrama, però no té gaire sentit:
    Ell dorm, ella descansa, jo menjo kiwi o bec whisky i afegeixo el parc aquàtic o el zoo.(77)

    Estela De Febrer
    1r ESO A

    ResponElimina
  13. Aquest es el meu pangrama:

    El kiwi gaudia bebent whisky quan quimics alimentaven jirafes i hipopotams al zoo de Xina. (75)

    Mireia Moya-Angeler
    1r ESO B

    ResponElimina
  14. aquest és el meu pangrama:
    a barcelona kiwis i cowboys, jutges i ximpanzes, faquirs vertaders i homes (61)

    Martí Rebull 1er ESO B

    ResponElimina
  15. Aquest es el meu pangrama :

    Kelvin,busco wifi,acompanyem.John dirigeixem dintre de la zona quatre.
    Claudia Salla
    1ESO B

    ResponElimina
  16. Aquest es el meu pangrama:

    Jo, Zeus, em bec whisky galopant via Cardiff-Quitxua.(42)
    Fabian Neferu ESO 1B

    ResponElimina
  17. Jo, al zoo, bevia xumant un got calent i un fred de whisky perquè sí
    (52 lletres)

    Sergi Lupón 1ESO B

    ResponElimina
  18. El meu pangrama és:
    Jo marxo amb vaixell. Prenc whisky, vaig al zoo i quedo fatal.
    (48 lletres)

    Adrià Gonzàlez 1ESO B

    ResponElimina
  19. El meu pangrama és:
    "El poc whisky que s'ha bolcat, de fet, vora un taxi amb matricula ZGJ"

    Pol Benedicto
    1 ESO A

    ResponElimina
  20. M'havia oblidat escriure el nombre de lletres.
    Són 50 lletres.

    Pol Benedicto
    1ESO A

    ResponElimina
  21. El meu pangrama és:
    Whyski: beguda forta, vigoritza, ja cal! Quin empatx! (41 lletres)

    Francesc Sànchez 1r ESO B

    ResponElimina
  22. El meu pangrama és:
    Aquesta jove kawaii de bcn fuig al zoo i hi ha primer el nyu i el linx(53 lletres)
    Albert Soler 1erB

    ResponElimina
  23. El meu pangrama és:
    El James te zels de la Chloe xoni perquè fa windsurf i vol york amb gust i bons (61 lletres)
    No té molt de sentit...

    Ariadna Lacruz 1r ESO B

    ResponElimina
  24. El meu pangrama és:
    Xucurut, fresons i whisky amb quinze glaçons d'aigua pels joves. (52lletres)

    Clàudia Sellarès 1r ESO B

    ResponElimina
  25. El meu pangrama és:

    -Prohibit beure whisky si condueixes un volkswagen amb matricula jqzf (68 lletres)

    Hilda Heras 1r ESO A

    ResponElimina
  26. El meu pangrama diu així:

    - El Barça va guanyar ahir dijous la final al West Zhoquiny Ka, al camp de l'equip xinés. (70lletres)

    Clara Laviós
    1er d'Eso A

    ResponElimina
  27. El meu pangrama és:
    Un cotxe amb kiwi. Jo vaig dir-li de fer un chroma girat per un zombi de Nova York,que passa? (69 lletres).

    Joel López 1r ESO B

    ResponElimina
  28. el meu és:
    m'agrada el whisky amb, vodka, cola, fanta i queimada. El vec i jo penso en el meu xilofon amb estamapat de zebra.

    (87 caràcters) Daniel Gállego 1er ESO B

    ResponElimina
  29. Hola Marina aquest és el meu pangrama, té 102 lletres

    Ahir l'alex i un amic van anar a menjar a un restaurant que era molt bo, ell va demanar una pizza vegetal de pinya, poma, kiwi, figa...

    Víctor Llamazares

    ResponElimina
  30. Ahir a la nit, vaig anar a la discoteca, vaig jugar a qui aguantava més bevent whisky. Jo vaig beure setze, aquest mes ja ho he fet molts cops, una vegada em va tocar amb un xino (122 paraules)

    Marc Álvarez 1r ESO A

    ResponElimina
  31. Zoe va, juga a Microsoft, pren quetxup i beu whisky agridolç.

    Té 49 lletres.

    Irene de la Varga 1ºESO A

    ResponElimina
  32. Coi, he engreixat moltíssim. Menys quilos si us plau. Demanava whisky, pizza, formatge, ginebra i ja.

    Té 79 lletres.

    Chloe Colchero 1r d'ESO A

    ResponElimina
  33. Ximpanzé que ha barrejat wisky fa vaga del cor

    Té 38 lletres.

    Ruth ferrer

    ResponElimina
    Respostes
    1. quan he posat wisky, me equivocat, es diu així: wisky

      gràcies, ruth ferrer

      Elimina
  34. Hollywoodians verbalitzen Jack. Parquing, fi !
    (38)

    Marc Ferranti
    1r Eso A

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.