dilluns, 8 d’octubre del 2012

Què és un pangrama? (1r ESO A)

Un PANGRAMA és una oració o sintagma amb sentit que té totes les lletres de l'alfabet. Com més curt sigui més valor tindrà, ja que ens haurà resultat més difícil elaborar-lo.
L'alfabet amb català té 26 lletres (sense contar les modificades ç, l·l,ll) i el pangrama més curt en llengua catalana, fins a dia d'avui, en té 33
És el següent:
                 Zel de grum:quetxup, whisky, cafè, bon vi; ja!
                
També n'hi un altre d'interessant que diu així:

                "Jove xef, porti whisky amb quinze glaçons d'hidrogen, coi!" 


Podem fer pangrames amb totes les llengües. Per saber-ne més podeu clicar AQUÍ

I quin és el vostre pangrama? Podeu enviar-lo a COMENTARIS

61 comentaris:

  1. Hola, sóc el Roger, i aquí os deixo el meu pentagrama:

    Ahir vaig sopar un entrepà de frankfurt amb ceba.
    El dissabte me'n vaig al zoo. Beuré whisky, menjaré maduixes amb quetxup, i per postre kiwi. Veuré els ximpanzes i els nyuns. (138 LLETRES)

    Ja sé que no té gaire sentit, i que es molt llarg.

    Gracies.



    ROGER ROCA

    ResponElimina
  2. Hola sóc la Clàudia Rau,és aquest:
    Diria que té 60 lletres.

    Avui, he fet pizza: pernil, bacon, xapata, york, com de sardina, whisky, gel i qué!

    ResponElimina
  3. Hola sóc la Berta Nieto i aquí escric el meu pangrama:
    Zero,u,dos,quatre,a mi m'agrada el pa i la xocolata , el whisky està dolent .
    La veritat és que jo em dic Berta i fa bon temps .
    (95 lletres)
    Gràcies

    ResponElimina
  4. Hola sóc l'Òscar i aquest es el meu pangrama:
    Benvinguda Mary Popins vols quetxup,un koala, whisky,formatge o un joc?
    (Té 58 lletres) No té molt de sentint...

    ResponElimina
  5. Hola sóc en Guillem i aquest és el meu pangrama:
    -Intentaré zigzaguejar com ho fan bé els kamikazes del voleibol, procurant que el xarop no sigui pel whisky. ( 88 lletres) no te gaire sentit...

    Guillem Corominas

    ResponElimina
  6. Hola sóc el Nathan i aquest és el meu pangrma:
    -Un nen es diu Haway , sembla un ''okupa'' veu whisky només,sap contar fins dotze,jo li dic que és gandul,xd!
    No té gens de sentit però té (79 lletres).

    Nathan Amelibia Oliveira

    ResponElimina
  7. Hola, sóc la Mar, i es que en el meu pangrama que he penjat m'he equibocat en algunes paraules que eres femenines i les he posat masculines o del revés, te'l torno a posar de nou:
    Avui m'ha passat una cosa molt extranya, estava a la classe i de cop i volta m'he imaginat a una bebé amb cap de kiwi que es diua Judit i estava zumbada.
    Adéeu.


    Mar Balseiro

    ResponElimina
  8. Hola sóc el Víctor i aquest es el meu pengrama:
    Jo de petit tenia una zebra que es deia ix i sempre tenia al llom un got de whisky amb fang (69 lletres )
    No té molt sentit peró...

    ResponElimina
  9. Hola sóc l'Enric i aquest és el meu pangrama:
    Paraules singulars : windsurf, skate, bosc, mà, gual, jo, ha, nyu, zas(55 lletres).
    No té res de sentit pero bueno.

    ResponElimina
  10. hola!! el meu pangrama es una mica estrany i no te gaire sentit... es aquet:
    Kiwi, whisky...tot alimenta! Perque de vegades jo feia veure que bevia whisky junt a un ximpance al zoo??? (77 lletres)

    ah per cert tots els altres molt xulos eeh!!!

    Marta Palonmero

    ResponElimina
  11. Hola sóc la Laia i aquest és el meu pangrama:
    Si demà veig a un estrany bevent whisky faré un pastís de xocolata que compraré al zoo, ja!(71 lletres crec) no té gaire sentit...


    Laia Castillo

    ResponElimina
  12. Hola sóc l'Oriol i aquest é el meu pangram:
    Quin elefant!És de Zuric,li agrada el whisky,les bombes i va amb un Jeep.Xiflat!
    (63 lletres)

    ResponElimina
  13. hola soc el carlos aquest es el meu pangrama pero m'he a donat i l'he fet mes curt aban era aixi:

    M'agrada el suc a tu no?Mola ser okupa a l'hospital,donen kiwis i no se perque,tambe mola la xifra zero al vola pel jardí de noya york

    (127 lletrs)i l'altre

    mola ser okupa a l'hospital,donen kiwis i no se perque,tambe el kamikaze que va contra nova york

    75 lletres(molt millor que l'altres)

    ResponElimina
  14. Hola soc el Guillem Castells i el meu pangrama es:
    les criatures d'avui en dia beuen moltes fraccions de whisky perque volen jugar a Xina
    (65 lletres)

    Guillem Castells
    1er ESO A.

    ResponElimina
  15. Hola, sóc la Judit, aquest és el meu pangrama:

    Anem de compres a un centre comercia que fan unes rebaixes que dius: WAW! Jo m'he comprat un yogurt-gelat de kiwi, era verd! Semblava un animal del zoo!.

    ResponElimina
  16. Hola sóc la Laia Meca i aquest es el meu pangrama:

    Jo visc en un pis molt bonic, tinc un bany i el wàter al costat i fent ziga-zaga baixo a casa dels avis perque sé que hem regalaràn una càmera kòdak amb flash.

    Te 124 lletres.

    ResponElimina
  17. Hola sóc la Cristina Cámara i aquest es el meu pangrama:

    Avui no té ganes de jugar, només de cantar perquè s'ha fet molt gras per culpa del kiwi i del whisky de quinze grau

    Te 91 lletres

    ResponElimina
  18. Hola Marina, sóc l'Abel Manzano i aquest és el meu pangrama:
    Cambrer, portí un whisky amb hamburguesa i quetxup zero per cent sucres i vi amb samfaina més un glaçó desfet, ja!
    Té 92 lletres
    Abel Manzano

    ResponElimina
  19. Hola, sóc la Maria Pifarré i el meu pangrama té 47 lletres. És el següent:
    Fan jerarquització mentre veuen whisky pel got d'un baix.
    Maria Pifarré

    ResponElimina
  20. Hola! Sóc l'Anaïs Alandí i aquest és el meu pangrama:
    Jan, beu-te el whisky abans que vingui la foca i deixi l'ampolla a zero.
    Té 55 lletres.

    ResponElimina
  21. El meu pangrama té 73 lletres, és aquest:
    Una zebra vevia vi, menjava hamburguesa amb ceba i quetxup, de postres: whisky fresc amb gel.
    Vicente Beltran

    ResponElimina
  22. El meu pangrama té 100 lletres, i és el següent:
    Pel meu aniversari vull: un walkie-talkie, un xiulet, formatge, un joc d'hoquei, nous horitzons, una barbeta i xampinyons.

    Hèctor Millan

    ResponElimina
  23. Hola, sóc l'Aitor i el meu pangrama és aquest:
    Avui he comprat entrades pel zoo, un whisky i un gintonic, i he preparat un sopar fantàstic: sopa amb carn, ja veuràs què bo!
    Té 97 lletres

    Aitor Ruiz

    ResponElimina
  24. Hola, sóc la Berta el meu pangrama és aquest:
    Navegant per la web, he vist un xicot de Zuric, que menjava kiwi, yougurt i fanta.
    Té 63 lletres.

    Berta Peña

    ResponElimina
  25. Hola! Sóc la Núria i el meu pangrama és el següent:
    Estàvem de whisky a txecoslovàquia amb zebres jugant; plof!
    Té 49 lletres.

    Núria Grau

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perdó, no és estàvem, és està. Llavors té 46 lletres.
      Núria Grau

      Elimina
  26. Hola, sóc la Laura i aquest és el meu pangrama:
    Viatjo a França, Hawai, Kènia, Russia, Luxemburg, canadà, Qatar, Zàmbia, Guyana i Perú.
    El pangrama té 68 lletres.

    Laura Gómez

    ResponElimina
  27. Bona tarda Marina, sóc l'Elia i el meu pangrama és el següent:
    He sopat zebra amb quetxup de whisky i vi Fuji calent.
    Conté 43 lletres.

    ResponElimina
  28. Hola,sóc el Cristian i aquest és el meu pangrama:
    Estic jugant amb un animal del zoo que probe de txecoslovàquia,mentres fan un whisky.
    El pangrama té 70 lletres

    Jo vaig a txecoslovàquia amb la Zoe,per una ampolla de whisky.
    El pangrama té 49 lletres

    ResponElimina
  29. Hola sóc el Mark i aquest és el meu pangrama.
    La meva compra és: whisky, quetxup, vent i fer un pangrama de ben enguixat; ja!
    No té molt de sentit.( 58 paraules )

    ResponElimina
  30. Hola sóc l'Omar i el meu pangrama es :
    Al meu cosí l donen tres whiskys a la granja del pare on venen onze BMX .
    Té 56 lletres

    Omar T. Butt R.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marina, m'he adonat de que faltavan lletres i l'he corretgit:
      A la granja fan venda de quinze BMX, el Pol li dona al meu cosi te i whisky
      Té 55 lletres

      Omar T. Butt R.

      Elimina
  31. Hola Marina aquest és el meu pangrama:
    A la web xinesa hi ha un gos al zoo de Nova York que menja porc ben fet.
    El pangrama té 54 lletres.
    Carlota Farré

    ResponElimina
  32. Hola, aquest és el meu:
    A casa hi ha un pingüí que beu i menja whisky, xixona, zebra i fetge de vaca.
    58 lletres.

    Mario Fornaguera

    ResponElimina
  33. Hola, sóc la Clara. El meu pangrama es aquest:
    Quin hipopòtam xinès del zoològic veu windsurf amb el koala jove?
    Té 54 lletres

    ResponElimina
  34. Hola, sóc la Sara Avilés. El meu pangrama és aquest:
    La girafa beu whisky i menja quetxup com Mozart el divertit.
    Té 49 lletres.

    ResponElimina
  35. Hola sóc la Marina i el meu pangrama es aquest i té 59 paraules:
    Un somni il·lusionat pel whisky veien una zebra xoquen i jo cantan de gresca.
    (He inclòs la l·l)

    ResponElimina
  36. Hola sóc l'Andrea i el meu pangrama té 76 lletres.
    Vaig anar en cotxe al bar que hi ha prop del zoo a prendre un whisky amb el Juan Manel i la Fátima.

    ResponElimina
  37. Gabriel! Vine a fer un whisky i a windsurf, on farem zigzags, que venen en Joan, en Marc, en Peret i en Xavi (81 lletres)

    Aquest és el meu Pangrama.
    Biel Aragonès

    ResponElimina
  38. Hola sóc l'Alejandro i el meu pangrama és aquest, té 45 lletres:

    Jo vull que cantis 'Xarop de whisky amb zebra i farigola'.

    Alejandro Gálvez

    ResponElimina
  39. El meu pangrama té 56 lletres, i és aquest:
    He de beure whisky i menjar xocolata per agafar caquis a la zona verda.
    Ethan López

    ResponElimina
  40. Hola Sóc la Mar Requena i el meu pangrama és aquest , té153 lletres :
    A la tenda de ma mare, es venen; BMX o inclòs mòbils com HTC,YUMO,GALAXY,XPERIA Z1,NOKIA,i també fruita, Però els diumenges tanca per anar a ballar jotes
    Mar Requena

    ResponElimina
  41. Hola Marina, aquí et deixo el meu pangrama, té 64 lletres:
    La població veu Whisky deixant el gel i quan estant menjant zebra és molt fort.
    Maria del Mar U.

    ResponElimina
  42. Hola Marina el meu pangrama es el següent:
    Mar Sanz va beure whisky i un xofer català que jugaria peró demà.
    Per 52 lletres.
    Mar Sanz.

    ResponElimina
  43. Hola Marina , el meu pangrama és aquest:
    No facis servir contrasenyes facils com"qwerty", perquè zebres amb higiene de jardí amb kiwis, te'l adivinaran.
    Són 92 lletres
    Marc Totusaus

    ResponElimina
  44. Hola! el meu pengrama es aquest:

    Xicot: Junts quinze wiskys dobles, amb fang, prunes i vi

    (45 lletres)

    Helena Fornier

    ResponElimina
  45. perdo whiskys

    helena fornier

    ResponElimina
  46. Hola Marina soc la Marta Carrascal aquí tens el meu pangrama
    Un pangrama al zoo amb whisky ! Jota que vas xata cada tu!
    (42 lletres)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perdo hem faltava la F
      Un pangrama fa al zoo amb whisky! Jota que vas xata cada tu!
      (44 lletres)

      Elimina
  47. El nyu volia mossegarperquè havia begut whisky ja cedit de l'eix.
    (44 lletres)
    Guillem Farré

    ResponElimina
  48. Els maies del ziggurat que bebien whiskey amb xixona i menjaven pà, que era fet i cuinat
    (71 lletres)
    Victor Jara

    ResponElimina
  49. Per què el whisky de zulú amb un got xic ja va fi?
    (37 lletres)
    Pol Andreu

    ResponElimina
  50. Va John sigues bo i porta´m dotze olives,una canya fresca i kiwis i no et queixes.
    (64 lletres)
    Eloi Bota

    ResponElimina
  51. Jo menjo kiwi, pebrot, albergínia, escopinyes, quinze sardinas, figues i bec un whisky ( 67 lletres

    Sara Velasco

    ResponElimina
  52. Guillem, el ximpanzé d'un amic que no va fer whisky amb tu, es diu Jordi. (55 lletres)

    Mario Calvo

    ResponElimina
  53. Jo, miro un ximpanzé, bevent whisky.Qui defendrà? La Garcia

    Cora Bao
    47 lletres

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.