diumenge, 3 d’abril del 2016

La lliçó de les petites coses


Què aprèn el petit monjo budista?


19 comentaris:

  1. hola marina, m'ha agradat molt el video i espero que quan puguis posis més per veure'ls i comentar'los

    nora salvans 1r eso b

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Nora! No respons la pregunta!!!!
      I recorda que estàs fent una activitat de llengua i cal que siguis correcta a nivell ortogràfic i lèxic.
      Espero amb ganes la teva interpretació del vídeo (pregunta amb blau)
      Una abraçada
      M.

      Elimina
  2. Jo crec que el que apren el noi és que no te que tenir la planta en un entorn que no és el seu, perquè no es sentirà comoda així que per moltes pluges que tingui que passar, la deixa al seu hàbitat natural perquè creixi bé i forta

    -Mark Fleta
    1ESO A

    ResponElimina
  3. Hola Marina, jo crec que la lliço que ha apres es que cada cosa té el seu lloc, ell va veure aquella flor tan bonica que se la va quedar, temps despres va veure que la planta moria i ell estaba molt preocupat que aixo l'hi va fer que no fes les activitats de cada dia, llavors el seu pare es va enfadar molt per no assisti a la oració dels déus,l`hi va treure la flor i ell es va enfadar. Corren pel camp va veure una explanada plena de flors igual que la seva,va plantar-la i la flor es va cura.
    Resumint cada osa te el seu lloc el nen petit a la cerimoniera de déus i aquela planta amb els seus.



    Pau Bravo 1rESO B

    ResponElimina
  4. Jo crec que el que ha après es que les coses que no són teves no los pots agafar o fer alguna cosa, perquè sinó desapareixerà, i quan la tornes al teu lloc a tornat a ser com si no hagués desaparegut.

    Miquel Grau 1rESO B

    ResponElimina
  5. Hola Marina!
    Jo crec que el que ha après es que no pots agafar coses que no són teves i treure-les d'on estan, perquè cada cosa té el seu lloc.

    Andrea Muñoz
    1r d'ESO A

    ResponElimina
  6. Benvolguda Marina , jo crec que el monjo aprén que cada cosa ha d'estar al seu lloc i per molt que ens agradi no podem agafar-la i portar-la a casa nostra , el nen li agrada molt la flor i decideix agafar-la , però la flor es comença a podrir ja que no està en el seu habitat natural.

    Marc Martínez 1 r eso b

    ResponElimina
  7. Bona tarda Marina, jo crec que el petit monjo budista apren que si hi ha una cosa en un entorn determinat, no s'ha de canviar de lloc, malgrat que ho fa amb tota la bona intenció i cura (en aquest cas).

    Aina Pascual Beneito

    ResponElimina
  8. Hola Marina!! Acabo de veure el video i m'agradat molt. Jo crec que la lliçó que a après el nen es que no pots canviar las coses per molt petites que siguin, ja que si ho fas pots alterar el seu cicle.
    PD: Gràcies Marina per donar-nos aquesta mena d'exercisis.

    Ferran Arrizabalaga Santaflorentina 1 ESO A

    ResponElimina
  9. Bona tarda Marina, jo crec que el petit monjo budista aprèn que no pot canviar les coses de lloc quan ell vol perquè pot arribar a perjudicar a moltes coses del seu voltant.


    Paula Gutiérrez Alcayna
    1er ESO B

    ResponElimina
  10. Bona tara Marina, Jo crec que el que el petit monjo budista aprèn es que les coses per molt petites que siguin poden canviar l'entorn, es a dir, que no es tenen que moure les coses del lloc si no són teves...

    Marina Martínez Gil 1r ESO B

    ResponElimina
  11. Bon dia Marina, jo crec que el monjo aprèn que no pot canvia el cicle de la natura encara que li posi moltes ganes a la Natura no se la pot alterar
    P.D: m'ha agradat molt el vídeo moltes gracies

    ResponElimina
  12. Perdo soc la Lucía García de 1º A

    ResponElimina
  13. Jo crec que el noi aprèn que no pot canviar les coses al seu gust.I m'ha agradat molt la metàfora que han fet servir de la flor perquè fa que s'entengui molt millor.

    Paula Asensio
    1r ESO A

    ResponElimina
  14. Jo crec que ha aprés que hi ha coses que han d'estar on estan.

    Adrià Allué
    1r ESO A

    ResponElimina
  15. Bona tarda Marina!
    Per mi la lliçó del petit monjo budista he sigut que si una cosa es fa d'una manera, serà per algun motiu, i si tu ho canvies, pots, al final, perjudicar a la cosa que has volgut canviar. A part, també la lliçó de que tot arribarà en algun moment, que s'ha de fer cas als més grans i que si et centres només en una cosa, les altres coses les deixes de banda i al final, això pot perjudicar a les coses que deixis de banda.
    M'ha agradat molt aquest curtmetratge perquè aquestes lliçons es poden aplicar a moltes coses diferents.

    Càrol Tomé
    1 ESO B

    ResponElimina
  16. Hem sembla un bon conte,per a mi el que ha aprés es que no sempre es pot fer tot com tu ho vols i també aplica diferents lliçons.
    Albert Fort
    1ESO A

    ResponElimina
  17. El que jo crec que ha aprés és que em de complir les nostres obligacions per que al cap i a la fi tot té un punt i final,tot i que també cal estar atent al nostre voltant,perqué tot flueix...
    Emma Cano 1r ESO A

    ResponElimina
  18. Jo crec que a apres que la flor necesita estar al camp amb les altres flors i en un test

    Marta Herranz

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.